Pages in topic:   < [1 2]
Misleidende links bij vertaalportaal
Thread poster: Erwin van Wouw
Kitty Brussaard
Kitty Brussaard  Identity Verified
Netherlands
Local time: 10:04
Member (2009)
English to Dutch
+ ...
Bedrijfsgegevens of persoonsgegevens? Mar 7, 2018

Ook mijn gegevens (bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer en website) blijken zonder mijn toestemming op deze website te worden vermeld. Ik heb inmiddels via de knop 'Bedrijfsgegevens verwijderen' kenbaar gemaakt dat ik deze gegevens van de website wil laten verwijderen. Tot dusver nog zonder resultaat.

Ook heb ik mijn licht opgestoken bij de Autoriteit Persoonsgegevens. De medewerker di
... See more
Ook mijn gegevens (bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer en website) blijken zonder mijn toestemming op deze website te worden vermeld. Ik heb inmiddels via de knop 'Bedrijfsgegevens verwijderen' kenbaar gemaakt dat ik deze gegevens van de website wil laten verwijderen. Tot dusver nog zonder resultaat.

Ook heb ik mijn licht opgestoken bij de Autoriteit Persoonsgegevens. De medewerker die ik sprak, liet mij weten dat mijn 'tip' (zie https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons) intern nader zal worden bekeken. De privacy is hier (mogelijk) in het geding als de ongevraagd vermelde 'bedrijfsgegevens' onder de noemer 'persoonsgegevens' vallen. Het gaat hier om een enigszins grijs gebied, maar dit zou bijv. het geval kunnen zijn als het 'bedrijfsadres' (ook) een privéadres is (wat in praktijk voor veel zzp'ers geldt).

Tot slot werd ik nog attent gemaakt op de volgende voorbeeldbrief: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/atoms/files/voorbeeldbrief-correctie-website.pdf. Op een dergelijk verzoek moet binnen 4 weken schriftelijk worden gereageerd.
Collapse


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 10:04
English to Dutch
TOPIC STARTER
Persoonsgegevens Mar 7, 2018

Goede insteek Kitty. Ik ben benieuwd of de Autoriteit zijn autoriteit kan doen gelden.

 
Charlotte Bekken (X)
Charlotte Bekken (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 10:04
French to Dutch
misbruik van mijn website op kostenvertalers.nl Jun 17, 2018

Beste collega's,

Ik voel me genoodzaakt te reageren op dit onderwerp, want sinds vrijdag weet ik dat kostenvertalers.nl mijn website misbruikt op hun website. Bij alle vertalers uit Gelderland van wie ze (blijkbaar) geen internetsite hadden, hebben ze zonder mijn toestemming een link naar mijn website (www.median.nl) geplaatst. Ik kreeg verschillende boze reacties van collega's die dachten dat ik achter
... See more
Beste collega's,

Ik voel me genoodzaakt te reageren op dit onderwerp, want sinds vrijdag weet ik dat kostenvertalers.nl mijn website misbruikt op hun website. Bij alle vertalers uit Gelderland van wie ze (blijkbaar) geen internetsite hadden, hebben ze zonder mijn toestemming een link naar mijn website (www.median.nl) geplaatst. Ik kreeg verschillende boze reacties van collega's die dachten dat ik achter deze schimmige website zat! Dit is uiteraard niet het geval, en inmiddels heb ik de website verzocht de link naar mijn website te verwijderen. Ik heb ze daarvoor tot 19 juni 2018 de tijd gegeven. Geven ze hieraan geen gehoor, dan krijgen ze nog eenmaal de gelegenheid hieraan te voldoen. Daarna zullen er juridische stappen volgen. Ik heb hen eveneens verzocht alle vertalers bij wie de link naar mijn website ten onrechte was geplaatst een excuusmail te sturen. Ze dienen hierin aan te geven dat de foute link door hen geplaatst is en dat mij geen blaam treft. Overigens overweeg ik sowieso juridische stappen te ondernemen, aangezien ze ervoor hebben gezorgd dat mijn goede naam en beroepseer is aangetast.
Ik hoop met deze post ook de nodige onrust weg te nemen die is ontstaan bij sommige van mijn collega's. Op dit moment heb ik alles gedaan om dit op te lossen.
Vervelend genoeg ben ik zelf ook de dupe van het misbruik van persoonsgegevens.

Ik ben altijd bereid nadere uitleg te geven, dus schroom niet mij hierover te benaderen.
Ik hoop van harte dat deze kwestie snel achter de rug is!

Met collegiale groet,
Charlotte Bekken
Médian vertalingen
Collapse


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 10:04
English to Dutch
TOPIC STARTER
Offerti Jun 18, 2018

Wat een vervelende situatie, Charlotte. Heb je het formuliertje ingevuld onder het kopje Bedrijfsgegevens verwijderen? Dat is de enige effectieve methode om van de vermelding af te komen, is mijn ervaring.

Het verdienmodel van de site is inmiddels ook aangepast, zie ik. Er staat nu een offerteformulier van Offerti.nl. Daar zou je ook een klacht kunnen indienen...

Succes!


Charlotte Bekken wrote:

...inmiddels heb ik de website verzocht de link naar mijn website te verwijderen. Ik heb ze daarvoor tot 19 juni 2018 de tijd gegeven. Geven ze hieraan geen gehoor, dan krijgen ze nog eenmaal de gelegenheid hieraan te voldoen. Daarna zullen er juridische stappen volgen.


 
Charlotte Bekken (X)
Charlotte Bekken (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 10:04
French to Dutch
misbruik van mijn website op kostenvertalers.nl Jun 18, 2018

Dag Erwin,

Erg vervelend inderdaad! Ik zie nu dat ze bezig zijn de link naar mijn website te verwijderen. Ik had hiertoe een verzoek ingediend middels hun contactformulier. Dat verzoek had ik ook bij offerti.nl ingediend.

Mocht mijn websitelink via deze website nog onterecht bij je gegevens vermeld staan, laat het me dan weten.

Ik hoop dat het hiermee achter de rug is!
Groeten,
Charlotte


 
Paul van Pelt
Paul van Pelt
Netherlands
Local time: 10:04
English to Dutch
Site leeg Jun 21, 2018

Dag allemaal,

Het lijkt erop alsof de hele site nu leeg is. Ik weet niet of dat kan betekenen dat ze het nu via een andere URL proberen, maar we hebben in ieder geval wel iets teweeggebracht, lijkt het.


 
Erwin van Wouw
Erwin van Wouw  Identity Verified
Netherlands
Local time: 10:04
English to Dutch
TOPIC STARTER
Geknakt Jun 21, 2018

Die knakker deed op het laatst waarschijnlijk niets anders meer dan vermeldingen en links verwijderen. Dan blijft er weinig over van je zuurverdiende Offerti-knaakjes.

Paul van Pelt wrote:

Dag allemaal,

Het lijkt erop alsof de hele site nu leeg is. Ik weet niet of dat kan betekenen dat ze het nu via een andere URL proberen, maar we hebben in ieder geval wel iets teweeggebracht, lijkt het.


 
Charlotte Bekken (X)
Charlotte Bekken (X)  Identity Verified
Netherlands
Local time: 10:04
French to Dutch
kostenvertalers.nl Jun 22, 2018

Dag collega's,
Ik kreeg afgelopen dinsdag een reactie van de site 'kostenvertalers.nl'. Hierbij hun (nogal amateuristische) antwoord:

"Er is inderdaad een grote fout aan onze kant, de database is niet goed gegaan. Dit is absoluut niet express gedaan. Eerst dachten wij dat dit bij een klein aantal bedrijven was, maar het blijkt dat de hele database niet klopt..

Wij hebben nu al meer dan 50 vertalers verwijderd. en meer dan 40 request om de goede gegevens aan te pas
... See more
Dag collega's,
Ik kreeg afgelopen dinsdag een reactie van de site 'kostenvertalers.nl'. Hierbij hun (nogal amateuristische) antwoord:

"Er is inderdaad een grote fout aan onze kant, de database is niet goed gegaan. Dit is absoluut niet express gedaan. Eerst dachten wij dat dit bij een klein aantal bedrijven was, maar het blijkt dat de hele database niet klopt..

Wij hebben nu al meer dan 50 vertalers verwijderd. en meer dan 40 request om de goede gegevens aan te passen door gevoerd.

Door deze fout zitten wij wel te overwegen de hele website offline te halen, we hebben zoveel boze mails gehad.
Ons doel is juist om jullie ( de vertaalbureau's ) beter vindbaar te maken, en meer mensen te sturen naar veraal burea's die opzoek zijn naar een vertaler.
absoluut is het niet onze intentie misbruik van de gegevens te maken.

Nogmaals wij erkennen de fout in onze database. ik zit nu te overwegen een nieuwe database te plaatsten met de juiste gegevens of de gehele website te verwijderen.."

Overigens had ik ook offerti.nl aangeschreven. Zij stuurden mij een bericht dat ze geheel losstaan van kostenvertalers.nl. Onder hun e-mail stond ook een keurig adres en telefoonnummer.
Bij de mail van kostenvertalers stonden geen namen/telefoonnummers etc.
Het e-mailadres dat kostenvertaler.nl heeft gebruikt om mij te antwoorden is: [email protected].
Volgens mij missen ze een essentieel punt: ze hebben gebruik gemaakt van gegevens zonder dat er toestemming voor is gegeven. Dat ze daarbij ook nog fouten hebben gemaakt, maakt de zaak alleen nog erger.

Goed dat ze hebben besloten de site te verwijderen!
Collegiale groet,
Charlotte
Collapse


Erwin van Wouw
 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Misleidende links bij vertaalportaal






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »